כפי שכולכם יודעים, גוגל היא ללא שום צל של ספק השחקנית הדומיננטית בעולם רשתות החיפוש. האלגוריתם שלה – סוד כמוס ששמור מכל משמר, מעצב את הדרך שבה אנו מוצאים מידע ברשת. עם זאת, אירוע יוצא דופן שהתרחש לאחרונה זעזע את עולם קידום האתרים: דליפת דאטה מסיבית חשפה יותר מ-14,000 מאפיינים ופונקציות מתוך האלגוריתם של גוגל.
וזה מה שאנחנו יודעים על המקרה:
- למעלה מ-2,500 דפים נחשפו, המגלים 14,014 מאפיינים ופונקציות פורסמו על ידי רנד פישקין ומייק קינג. הנתונים הגיעו ממקור אנונימי שהתגלה מאוחר יותר כאפרן עזימי. זוהי הדליפה המשמעותית ביותר ממחלקת החיפוש של גוגל ב-25 השנים האחרונות.
- למרות שעצם קיומן של מאפיינים אלו אינו מבטיח כי כולן נמצאות בשימוש פעיל באלגוריתם הנוכחי, הן מספקות תובנות חשובות. לפי הממצאים, נראה שיש דגש על התמקדות במשתמשים במקום לנסות ולרמות את המערכת, שכן נראה כי האלגוריתם מעדיף מדדים המעידים על שביעות רצון מצד המשתמשים, כמו נתוני הקלקות וזמן השהייה באתר.
- מומלץ לגוון את מקורות התנועה מעבר לגוגל בלבד, במיוחד עבור אתרים חדשים. אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) ופלטפורמות כמו קבוצות בפייסבוק, פינטרסט, טוויטר, מודעות בתשלום, טיקטוק ויוטיוב יכולות לסייע במשיכת קהל רלוונטי, מה שיעלה את הדירוג.
- גוגל עוקבת אחר התנהגות המשתמשים באתרים, לכן חוויית המשתמש היא קריטית. מומלץ לעצב את האתר בצורה ברורה וחדה, עם תוכן עדכני ואמין המעניק ערך ייחודי למשתמשים. לצד אלו, גורמים טכניים כמו מהירות טעינת הדף עדיין חשובים מאוד.
- בתהליך בניית הקישורים, יש להתמקד בקישורים איכותיים ורלוונטיים מאתרים פעילים, ולא בשיטות ספאם. יש להתמקד באיכות ולא בכמות, ולהתמקד באתרים רלוונטיים מתוך הנישה שלכם עם ערך אמיתי למשתמשים.
- שיטות 'מסורתיות' יותר של קידום אתרים – כמו שימוש מדויק במילות מפתח, מומחיות, סמכותיות, אמינות וEEAT, ספירת מילים וכו', עשויות להיות פחות חשובות ממה שחשבו בעבר.
- מעקב אחר התנהגות המשתמשים באתר באמצעות כלים כמו Microsoft Clarity תספק תובנות חשובות לשיפור התוכן וחוויית המשתמש.
- לגיל האתר, לרעננות התוכן ולגיל האתרים המקשרים יש תפקיד. לאתרים ותיקים ומבוססים יש בדרך כלל יתרון, אך תוכן טרי עדיין חשוב. יש לשמור על עקביות בתאריכים.
- התמקדות בתכנים בנישה ספציפית תועיל לקידום האתר, כמו גם בניית הסמכות והמומחיות של הכותבים. עם זאת, עדיין לא ידוע הרבה לגבי סדר הגודל והחשיבות היחסית של גורמים אלו.
- ולמרות הכל, רק אופטימיזציה מתמשכת וניתוח התוצאות בפועל יתנו אינדיקציה לאיך אלגוריתמי החיפוש פועלים בפועל. אין להסתמך על הצהרות גוגל בלבד.
לסיכום,
יש לתת עדיפות לתוכן איכותי וחוויית משתמש, תוך בניית המותג שלכם ולהקפיד על גיוון מקורות תנועה. בסופו של דבר, הצהרות הן רק הצהרות, ורק Case Studies אמיתיים יעניקו תמונה ברורה של האסטרטגיה הרצויה בטווח הארוך. ובקצרה, יש לחשוב על הדרך בה תהפכו את האתר שלכם למותג מבוסס ואמין בעיני המשתמשים, במקום לרדוף אחר ספאמים והתמקד בכמויות.
מקור למאמר
https://sheknowsseo.co/google-search-algorithm-leak/
עוד קטגוריות שיכול לעניין אותכם
קידום אתרים, קידום אתרים בחו"ל, שירותי קידום אתרים, קידום אתרי חנות,