Google שחררה לאחרונה תיעוד חדש המפרט את תכונת סקירות ה-AI בתוצאות החיפוש. תכונה זו מספקת תשובות בשפה טבעית וקישורים לדפי אינטרנט רלוונטיים, כדי לספק למשתמשים מידע מהיר ומקיף בנושאים שונים. התיעוד החדש מהווה קריאה חובה עבור כל העוסקים בקידום אתרים ובניהול תוכן באינטרנט, שכן הוא מכיל תובנות חשובות לגבי אופטימיזציה לסקירות AI ודירוג בתוצאות החיפוש של Google.
סקירות ה-AI מופעלות כאשר המשתמשים מחפשים מידע בסיסי להבנת נושא או משימה מסוימת. הן יכולות להציג תוצאות ממגוון רחב של אתרים, כולל אתרי תוכן, יוצרי וידאו, חנויות מקוונות ועסקים שונים. המידע לסקירות נשאב הן מדפי האינטרנט עצמם והן מגרף הידע של Google, כאשר ייתכן שימוש בטכנולוגיית Retrieval-Augmented Generation (RAG) כדי לבחור את האתרים המתאימים מאינדקס החיפוש הרגיל.
הכללת אתר בסקירות ה-AI נעשית באופן אוטומטי על ידי מערכות Google, ללא צורך בפעולות ספציפיות מצד מנהלי האתרים. עם זאת, כדי למקסם את הסיכויים להופיע בסקירות אלו, חשוב לעקוב אחר ההנחיות הכלליות של Google המופיעות ב-Search Essentials, הן לגבי דירוג בחיפוש הרגיל והן לסקירות AI.
אחת התובנות החשובות מהתיעוד היא שאסטרטגיית ה-SEO צריכה להתמקד לא רק במילות מפתח ספציפיות, אלא גם בנושאים רחבים יותר. Google משתמשת בהערות סמנטיות והתאמה עצבית כבר משנת 2015 כדי להתאים דפי אינטרנט למושגים שונים, ולכן התמקדות בנושאים מרכזיים יכולה לסייע בשיפור הנראות בתוצאות החיפוש ובסקירות ה-AI.
לסיכום, אלגוריתם הדירוג של Google ממשיך למלא תפקיד חשוב גם בסקירות ה-AI, ולכן חיוני לעקוב אחר ההנחיות העדכניות ב-Search Essentials. בנוסף, ההמלצה היא להרחיב את אסטרטגיית ה-SEO מעבר למילות מפתח בלבד, ולכלול גם מיקוד בנושאים מרכזיים, כדי לשפר את הסיכוי להופיע הן בתוצאות החיפוש הרגילות והן בסקירות ה-AI החדשות. על ידי הבנת התיעוד וההנחיות של Google, והתאמת האסטרטגיה בהתאם, אפשר להישאר רלוונטיים ולהבטיח נראות מקסימלית בעידן האינטרנט המודרני.
מקור למאמר:
https://www.searchenginejournal.com/ai-overviews-seo/516408/
עוד קטגוריות שיכול לעניין אותכם
קידום אתרים, קידום אתרים בחו"ל, שירותי קידום אתרים, קידום אתרי חנות,